Monday 14 June 2010

Ficţiune pură, vise şi teorii, nimic adevărat


Bucuria

Ma visam caine, un patruped slab mort, plin de purici si viermi intestinali. Dar frumos foc, cu blana destul de lunga, in toate culorile, ciufulit si cu urechile motate aruncate pe spate, pus pe joaca tot timpul. Eram al nimanui de ceva vreme. Fusesem aruncat pe strada de cineva care avea prea multe guri de hranit. Am incercat eu de mai multe ori sa ma intorc dar de fiecare data eram aruncat seara pe trotuar. Asa ca, intr-o zi am hotarat sa plec in lumea larga. Desi aceasta stare imi aducea multe necazuri, ma descurcam de minune cu timpul. Invatasem sa caut prin gunoaie, sa-mi aleg tot felul de bunatati, insa numai in acele locuri in care nu ma intalneam cu dulaii mahalalei ori cu persoane « binevoitoare » carora le placea la nebunie sa imi dea cate un sut zdravan undeva. Schelalaiam cateva minute si fugeam mancand pamantul. Apoi imi trecea pentru ca uitam destul de repede de ce tipam asa tare. Chiar ma apuca joaca imediat gasind aproape in orice un motiv de bucurie. Povestea mea devine interesanta din momentul in care am cunoscut-o pe ea, o doamna tinerica, simpatico, cel putin in ochii mei de caine vagabond asa parea, o zana. Intr-o dimineata de iulie, chiar neavand ce sa fac, ma plictiseam ingrozitor si caldura nu-mi dadea pace, in plus puricii in acea zi parca inebunisera, m-am hotarat sa ma asez in scara unui bloc, mai la umbra. Ma scarpinam intr-una fara rezultat. In fine, era un lucru acceptat avand in vedere ca nu-mi placea apa. De sapun ce sa mai zic, nu-l cunoscusem. Deci, doamna cu pricina iesise dintr-un bloc de peste drum si nu parea a avea o tinta anume. Mergea alene miscandu-si soldurile si geanta intr-un fel anume care mie imi indica ca ar avea ceva de oferit. Ma refer la ceva de mancare. Asa ca, dupa ce-am studiat-o binisor, m-am luat dupa ea pret de cateva strazi pana cand m-a observat. Atat a trebuit ! Vazand ca imi zambeste si pare a fi binevoitoare am inceput sa ma gudur pe langa picioarele ei superbe. Adulmecam aerul plin de parfumul ei frantuzesc. Era superba. Imi vorbea in limba ei din care nu intelegeam mare lucru, dar imi parea bine ca am un nou tovaras de joaca. S-a aplecat de mai multe ori sa ma mangaie pe cap, se juca cu blana mea de pe ceafa si asta imi producea o emotie teribila. Eram innebunit de placere. Am devenit din ce in ce mai indraznet atingandu-i palmele cu nasul meu umed. Ma simteam extraordinar. Apoi am indraznit si mai mult sugerand sa deschida poseta, poate voi capata ceva de mancare. Nu mancasem de doua zile ceva serios si era momentul sa o fac. Nu avea nimic insa la ea, dar asta pentru mine nu a insemnat nimic descurajant. Continuam sa ne jucam pana cand am ajuns la bulevard. Aici teama mea de masini si de alti dulai era suficient de mare, incat a trebuit sa ma opresc trist pe trotuar uitandu-ma lung dupa perechea de picioare superbe care se indreptau spre statia de metrou. Am tot zabovit ceva vreme in speranta ca se va intoarce. Nu a mai aparut in acea zi. M-am intors pe strada mea, la gandurile mele. Dupa vreo 2-3 zile, poate 4, nu mai stiu, tot pe la 9-10 dimineata apare din nou. Wow, ea e, Doamne, sa nu o pierd !!! Si alerg fuga, fuga de era sa ma impiedic de o creanga, sa vin gramada.
-Vaii, ce frumooos esti !!!
Eram in al noua-lea cer. Scuturam coada plina de ciulini in toate directiile si saream in sus ca apucat starnind praful de pe caldaram.
-Mai frumosule, tie nu ti-e foame ? Uite ti-am adus ceva.
Aaaaaa, asta m-a adus in pragul delirului gastronomic. Doamne ce de bunatati erau: cascaval bucati, oase de pui, cateva felii de paine la care aveam totusi ceva rezerve oricat de lihnit de foame as fi fost. Apoi ceva resturi de la o mancare cu cartofi, foarte bune si ele. A fost .... ce sa zic, una dintre cele mai frumoase zile ale mele. Ma mangaia pe cap in timp ce mancam si asta imi placea teribil. Acum nu as mai accepta asta asa de usor. O priveam din cand in cand in ochi. Nu ma saturam sa o admir, era atat de frumoasa ! Am mancat aproape tot pentru ca vroiam in acelasi timp sa ma si joc. Era o ocazie ce nu trebuia ratata. Asa de mult as fi vrut sa pot vorbi cu ea, sa ne intelegem. Poate ca si ea la randul ei ar fi avut multe sa-mi spuna. Savuram momentul si nu ma gandeam la ziua de maine. Intalnirile noastre au continuat. Obisnuiam sa o astept dimineata la ora 9. Uneori aparea, alteori nu. Stiam insa ca rabdarea imi va fi rasplatita. Singura mea teama era sa nu apara vreun alt maidanez ca sa-mi disput cucerirea. A venit iarna, cam repede anul acesta. Totusi blana mea proaspat schimbata ma ajuta noaptea sa nu sufar prea tare de frig. Prietena mea venise ieri sa-mi aduca cateva delicatese. Eram insa cam morocanos, a inteles asta si nu a stat prea mult cu mine. Mi-a cuifulit putin blana si a plecat. Nu m-am uitat dupa ea. Devenisem melancolic de la o vreme, chiar ciufut. Aveam toane, capatasem tabieturi. Offff ... si toate astea intr-o singura vara. Nu intelegeam ce se petrecea cu mine. Era frig si am inceput sa motai sub un carton. Pubelele de gunoi fusesera golite dimineata devreme deci riscul sa fiu deranjat era minim. Pisicile stiau asta, oricum ne cunosteam deja si ne ocoleam reciproc. Nu suportam mirosul lor. Probabil devenisem alergic la parul de pisica pentru ca aveam reprize serioase de stranut dupa ce tavaleam cate una ... asa de nervi. Am adormit destul de repede si visam, visam ... visam. Eram om, un barbat fericit poate. ….
-Unde te duci ?
-Afara.
-Ti-ai hranit animalul ?
-Nu, azi nu. Ma duc acum sa-i duc ceva. Mai mananci ceva de acolo ? Daca nu, i le duc lui.
-Du-le ... pe tine te vreau.
-Cand ma-ntorc.
-Sa-ti povestesc ce faza am trait ieri.
-Bine, am plecat, paaa.
M-am facut comod si curand am adormit. Am intrat in alt vis. De data aceasta eram intr-o expozitie cu acvarii. Ma plimbam printre vase imense populate cu tot felul de ciudatenii din adancuri. Mii de culori ...

Semnele, dezamagirea

-Hai, povesteste-mi ...
-M-am dus si eu ca tot omu’ in acea seara, cand nu stiai unde sunt, la observatorul astronomic, langa Carol, pentru a fi martor la un eveniment cosmic rar: alinierea planetelor. Acolo, un domn cu o burta mare, cu barba si ochelari cu rame groase, ne arata ultimile cuceriri ale tehnicii astronomice, proiecte, realizari. Ma strecor o data cu turma de vizitatori printre harti complicate, planse superb colorate si tot felul de aparate lustruite impecabil, indreptate spre ceruri. Lume pestrita dealtfel, pensionari, mame cu copii in brate, tineri studiosi si cosuri pe fata, ahhh ... la un moment dat voce:
-Domnule spuneti-ne ce proiecte au fost lansate cu aceasta ocazie si ce credeti ca puteti descoperi cu aceasta ocazie, as zice unica pentru tara noastra ?
-Pai ce proiecte sa avem ?
Este doar un fenomen de aliniere a planetelor si nu are nimic spectaculos in sine. Fenomenul poate fi prevazut, calculat si nu ne influenteaza, asa cum se tot spune prin revistele de astrologie. Alea-s prostii sau daca vreti o stiinta popularizata. Noi aici facem adevarata stiinta.
-Domnule astronom, se aude o voce de cocoana, dar putem sa le vedem si noi.
-Ce sa vedeti doamna ?
-Planetele.
-Pai, asa cum spuneam mai devreme pe unele le veti putea vedea, pe altele nu deoarece sunt prea indepartate. Acum vom merge sus pe acoperis unde avem o terasa si de acolo vom observa cu ajutorul teleobiectivului nostru performant. Dar va rog in liniste si nu va imbulziti. Toata lumea va putea vedea. Pe rand …
-Si le vedem asa aliniate ?
-Nu doamna, am mai spus.
-Si se vede ceva pe ele ?
-Aveti rabdare, domnisoara, nu va imbulziti !
M-am retras din calea suvoiului asteptandu-mi randul linistit la luneta. Nu credeam o iota din ceea ce mi se intampla. Fireste era un alt vis nefericit in care intrasem fara voie.
- Haha misto dar cu sarutul cum ramane, domnule astronom ?
-Mmm m-am intrebat in legatura cu asta timp ce tranteam usa visului.

Seara
 
-: mai ramai cu mine
-: pleci mereu
-: de ce?
-: esti mereu ocupata
-: niciodata pentru tine
-: am stabilit asta, nu ?
-: sa nu ma superi, ca plang tare
-: ramai cu mine putin, imi face placere
-: ma linisteste si ma bucura
-: ei, cum asa ? Stii sa si plangi ?
-: plang tare ...
-: lupt si plang ... si lupt
-: si plang
-:
-:
-: sa nu mai plangi niciodata asa tare, da ?
-:
-:
-: crezi ca alinierea planetelor ne poate influenta cumva ?
-: oooh
-: nu ma pricep deloc
-: presupun ca da
-: uneori mi se potrivesc predictiile astrale, alteori ...
-: cum te-ai simti daca ai fi o planeta, sa zicem ...
Venus ?
-: si te vei apropia de ... Pluto
-:
-: poate as fi timida
-: poate m-as ... inrosi
-: ca un astru la apus
-:
-: si planetele devin rosiatice
-: depinde cum le mangaie soarele
-: mai ales Venus, nu ?
-: si Marte
-:
-: maine e luna plina
-: Pluto nu?
-: pe Pluto este intuneric
-:
-: dar se pare ca dupa Pluto ar mai fi una
-: mica
-: da ?
-: invizibila chiar si cu lentilele cele mai performante
-: este intuita
-: dedusa prin calcul matematic
-: nu-i greu
-: imagineaza-ti
-: hmmm, mie mi-ar fi greu, explica-mi
-: cineva pe care nu-l vezi
-: acum fac o comparatie
-: ok
-: ar veni tiptil pe la spatele tau si te-ar saruta pe gat, apoi ar fugi
-:
-: te vei intoarce si nu vei vedea pe nimeni
-: iti vei imagina ca a fost doar o impresie, vantul
-: poate o frunza cazuta aiurea dintr-un copac
-: nu ramane o aroma ?
-: dar ...
-: ajunsa acasa si privindu-te in oglinda, singura
-: ai putea sa observi ca esti imbujorata
-:
-: lucru care de obicei nu se intampla decat daca ai fi alergat
-:
-: ceea ce nu era cazul in ziua respectiva
-: si te intrebi
-: ce-a fost
-: atunci
-: excluzand toate celelalte cauze
-: ah, eu ma imbujorez atat de repede ... oare ti-am spus asta vreodata ?
-: deci ..
-: vei cauta sa afli adevarul
-: si a doua zi
-: in acelasi ceas
-: in acelasi loc
-: te vei opri
-: si vei astepta
-: si iar se va intampla
-:
-: dar atat de repede incat
-: nu vei avea nici de aceasta data puterea de a afla
-:
-: si iar acasa in fata oglinzii, aliniata cu imaginea ta si cu sarutul misterios
-: va veti mangaia
-: cine a fost ?
-: m-as gandi ca a fost ... hmmm
-: asa, planeta aceea indepartata, este dedusa se pare ...
-:
-: doar prin atingerea pe care o ofera altei planete
-: ceva nepalpabil
-: dar care totusi lasa profunde urme
-: off, drag ...
-: ce frumos visezi
-: l-am intrebat pe un astronom
-: ce influenta ar avea asupra noastra apropierea lui Marte la distanta minima
-: si ?
-: si mi-a raspuns ca nici una, din moment ce aceasta apropiere dureaza doar cateva secunde
-: off, sa inteleg ca era un ciufut plin de matematici, nimic poetic in el
-:
-: pai si cu sarutul cum ramane
-: ?
-: mi-am zis eu in gand
-: ei, el este un om al stiintelor exacte
-: cat dureaza sa lasi un sarut pe gatul cuiva ?
-: noi avem voie sa facem derogari, nu ?
-: ca bine zici !!!
-:
-: astia nu trebuie bagati in seama, eu asa cred
-: ba da
-:
-: ca sa ne ferim
-: nuuu
-: sunt si ei buni
-:
-: dar nu au sansa de a fi sarutat gatul iubitei
-: vezi?
-: deci nu sunt buni
-: nu-s de invidiat
-: am citit azi ceva frumos, scris de un bloger
-: ?
-: ultimul paragraf mi-a placut cel mai mult
-: ma gandeam ca in bratele iubitei/iubitului totul e mai usor
-: se schimba multe in bratele ei/lui
-: -: iti place?
-:
-: ?
-: ?
-: crezi ca doi romantici ar muri de foame ?
-: cu siguranta
-: sa-i crezi ca iubirea le poate tine la infinit ?
-: daca-i desparti
-: altfel ... se hranesc reciproc
-: zicea ... Adrian Pintea ...
-: imi priveam aseara pozele facute in urma cu vreo 17 ani
-: ca Romeo si Julieta au existat pentru ca nu au avut timp sa-si consume iubirea
-: si ?
-: am foarte putine cu mine
-: eu sunt cel care tine aparatul in mana
-: erau vreo 3-4
-: eu nu am ... nu le pastrez
-: foarte rau
-: iti vei dori sa vezi urmele
-: sau ... poate gresesc
-: iubirea pe care o ai este suficienta
-: nu ... nu cred ca vreau
-: si te hraneste
-: indeajuns
-: incat
-: sa-ti poti tine petalele larg desfacute
-: poate doar daca cineva ar reusi sa ma surprinda mai frumoasa decat sunt
-: cine stie
-: ahhh ... am nevoie de ea, dor
-: mare nevoie
-:
-:
-: azi am vazut o anemona
-: ai fotografiat-o ?
-: cred ca ma privea si ea cu foarte multa atentie
-: nu aveam voie acolo
-:
-: te pandea ?
-: dar am retinut miscarile ei
-: mai mult
-: ma dorea cred
-: intre tentaculele ei
-: sa ma mangaie
-:
-: apoi sa ma devoreze
-: ma face geloasa anemona ta
-: si o stea de mare
-:
-: nu stiam ca are un ochi albastru
-: superb
-: care pulsa la orice miscare in jur
-: sau o fi fost gura
-: astfel desenata ca sa induca in eroare
-: sa te apleci asupra ei
-: imi palce enorm sa sarut ochi
-: nu vreau sa te mai intrerup, doar sa te citesc
-: este poate o ciudatenie a mea
-: ochii au ceva magic
-:
-:
-: senzatia este extraordinara
-: cand buzele ating genele
-: pare a fi o intampinare
-: apoi pleoapa ochilor atat de fina
-: si sub aceasta ochiul iscoditor
-: nelinistit de ceea ce se petrece deasupra
-: si el nu poate vedea
-: ci doar simti vag
-: este o relatie unica ce se stabileste intre ochi si buzele care-l saruta
-: nici o alta parte a trupului nu o realizeaza mai bine
-: si revin la steaua mea de mare
-: care avea un ochi sau o gura superba
-: albastra
-: cu irizatii
-: de alte nuante atunci cand pulsa
-: erau multe minunatii acolo
-: ?
-: de exemplu
-: un peste galben superb
-: parea desenat
-: si in jurul sau altii mult mai mici
-: de culoare violet
-: am aflat apoi ca ea este cea galbena
-: si baietii erau violet
-:
-: era si un peste imens din pacific
-: se pare o fosila vie
-:
-: era atat de nelinistit
-: de ce ?
-: probabil realiza varsta sa
-: cine poate sti ?
-: erau si Guppi
-: mii de culori
-: superbi
-: stelele de mare mananca inghetata ?
-: apoi unii rosii
-: cred ca da
-: de ce nu ?
-: dar sa fie cu ciocolata cu menta
-: ahh, doar cu crema de capuccino am
-: aham
-: o sa intreb
-: dar mi-e teama sa ma apropii de ea
-: daca ma indragostesc ?
-: oare de ce?
-: off
-:
-: o stea de mare provine cu siguranta dintr-o stea cazatoare
-: o farama de univers care a cazut in mare
-: cred ca da
-: nu am alta explicatie
-: si pare logic
-: cred ca e o supravietuitoare
-: stelele nu mor
-: alta s-ar fi innecat in locul ei
-: zice cantecul
-: mor si ele, sa stii
-: oare ?
-: doar ca o fac foarte elegant
-: si nimeni nu afla, niciodata
-: se ascund doar
-: doar vad ca nu mai sunt si atunci cred toti ca au plecat sa se odihneasca putin
-: hmm
-: ramane din ele ceva de vreme ce lasa in continuare influente
-: vezi
-: poate o fi chiar planeta de care ziceam mai devreme
-: nimeni n-o vede
-: dar existenta ei nu poate fi negata
-:
-: sa nu te mai recunosc
-: bronzata
-: sunt ?
-: daaa
-: oricum mai bronzata decat o anemona
-:
-: era roz
-: frumos
-: esti dor ?
-: cine stie ce sunt ?
-: ?
-: asteapta-ma
-:
-: gata
-:
-: ti-e teama de anemone, dddor ? de stele de mare ?
-: nu-mi sunt familiare
-: ma fascineaza
-: dar prefer sa privesc doar
-:
-: le iubesc de la distanta
-: ahh, uite ce marturisire
-:
-: coplesesti bietele plante
-: poate
-: si ele ma inspira
-: altfel, ce s-ar alege de mine ?
-: poate pentru ca te plac, poate le esti drag, doar ca plantele sunt mute
-: stii asta, nu ?
-: ele nu vorbesc niciodata
-: doar freamata
-: eu le inteleg graiul
-: isi schimba culoarea uneori
-: alteori infloresc
-: in detrimentul intelegerii graiului omenesc, uneori
-: suntem oameni si mereu gresim, nu ?
-: uneori atat de tare
-: cum am gresit eu ?
-: nu cred ca ai gresit
-: de ce spui asta ?
-: dupa felul cum sunt privit pe strada
-: sau poate ma insel
-: si eu te privesc la fel ?
-:
-: vezi ?
-: incep sa iubesc pericolul
-:
-: trebuie sa fii prudent, imi promiti, da ?
-: nu as stii sa te protejez
-: fii linistita
-: nu as stii cum, oricat de tare mi-as dori asta
-: -: planeta de care vorbeam
-: este invizibila
-: imi esti drag, dor, imi place sa-ti simt atingerea, m-as simti mizerabil sa stiu ca te-am suparat vreodata
-: nu o vei vedea
-:
-: e greu, nu ?
-: nu
-: se duc toate
-: nu vreau sa se duca
-: as vrea sa ramana mereu
-: dar sa nu produc pagube
-: oare pot asta ?
-: stiu eu sa am grija de planete
-: ?
-: nu stiu
-: poate invatam impreuna ?
-: ?
-: nu stiu
-: iti fac rau ?
-:
-: iarta-ma
-:
-: fugi planeta
-:
-: stai

Dar sarutul a fost tot ceea ce a ramas.

Epilog

Pendulul caruia i-a fost destinat a avea o nesfarsita miscare, incorsetata intr-o singura dimensiune, este totusi cel care arata intreaga noastra framantare, in toate dimensiunile.