Thursday 13 November 2008

La Polul Nord

Şi când am să ajung în sfârşit la Polul Nord mă voi opri.
Îmi voi scoate mănuşile căptuşite cu puf de gâscă şi le voi arunca neglijent pe banchiză.
Voi sprijini rucsacul de borna vopsită în alb-roşu, care indică fix polul nord.
Apoi mă voi aşeza rezemat comod de aceeiaşi bornă.
Am să întind mâna stângă şi voi scoate discret din rucsac, un sandwich cu caşcaval şi salam de Sibiu învelit în serveţel alb.
Voi avea la mine şi o ceapă sau două.
Am să musc cu poftă din ceapă şi apoi din sandwich. Mă voi bucura de toate aromele sale.
O voi mesteca încet şi voi privi orizontul.
Am să închid ochii. Cu capul lăsat uşor pe spate voi continua să mănânc.
Apoi voi trece la următorul sandwich cu pate vegetal şi felii subţiri de ciuperci. Voi deschide borcanul cu murături, unul mic, cu tot ce se pune de obicei (gogonele, morcovi, ţelină, gutuie, conopidă, varză roşie etc.).
Îmi voi introduce degetele atent în borcan şi voi alege mai întâi o bucată de conopidă. O voi studia îndelung.
O să mă gândesc, o să caut răspunsuri la toate întrebările notate într-un carneţel.
Am să continui să mănânc până când mi se va face somn şi voi adormi aşa cum o fac seara acasă în faţa TV-ului. Şi voi visa, voi visa ...
Am să mă trezesc dimineaţa pe la 8.00, după 6 luni de noapte polară.
Am să-mi scutur zăpada de pe haine şi voi întinde mâna în ruscac unde voi găsi termosul cu cafea fierbinte. Voi turna în pahar, generos şi mă voi bucura de dimineaţa polară.
Voi privi orizontul din nou şi iar voi căuta răspunsuri.
După ce voi termina de băut cafeaua nu stiu exact ce-am să mai fac. Poate îmi voi strânge lucrurile, gândurile, râspunsurile şi voi pleca spre casă, spre alte întrebări; poate voi rămâne să aştept următoarea noapte polară, poate ... te aştept pe tine.